Something you said.

Hej!
Idag blev det en sväng till Norrköping med mamma. Lämnade tillbaka kjolen som jag köpte förra veckan till nyår, vill ha en klänning istället!

Pappa och jag var nyss vid farmors och mormors grav och tände ljus. Idag är det nämligen fyra år sen min farmor gick bort. Vi satt och pratade om farmor i bilen, om hur det var sista tiden för henne och allt, det kan inte vara lätt att vara cancersjuk och veta om att man kommer dö inom en snar framtid, dock så sägs det att farmor aldrig hade någon dödsångest, utan hon visste om att hon skulle dö den sista tiden, och det ville hon också göra hemma. Vilket hon också gjorde, i sjukhussäng hemma hos farfar och farmor, i sovrummet, hållandes i pappas hand. Det var hemskt sa han, han kände hur allt bara stannade för henne, och när greppet om hans hand släpptes. Det var nästan så att en tår föll från hans kind när han pratade om det. Det väcker verkligen minnen när man tänker på det, och tre dagar innan julafton, rolig julklapp liksom. Jag kommer ihåg hur hemsk den julen var, hur ledsen jag var när pappa ringde och berättade att farmor inte fanns längre. Då jag stängde in mig i mitt rum och bara grät i min ensamhet, varför min farmor?
Nej, nu ska jag inte prata mer om det, det är ju trots allt julafton om tre dagar! Jag fick ett presentkort av pappa på Gina tricot nyss, på 250:-, eller nej nu ljuger jag, på 249:- var det, haha! taaaaaack!

Beccis var precis här och hämtade mobilen som hon tagit över av min mamma, hon fick också sina julklappar av mig, bara hoppas på att hon blir nöjd med allt!

Jag har tvättstugan till klockan åtta ikväll, så jag springer däremellan, ska gå dit nu igen när jag bloggat klart! Efter det ska jag ta mig något att äta, är sugen på något!
Ikväll snor jag mammas bil och drar och solar en tjugominutrare! skönt, när det är så kyligt ute!

Puss på dig va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0