VADHÄNDERNU.

Jag börjar bli lite stressad, jag vet inte vad jag ska göra när jag tar studenten om det blir svårt med lånet till frisörutbildningen. Jag saknar en plan B! Jag satt och kollade runt på nätet och blev sugen på en bartenderutbildning utomlands, nämligen i Mallorca. En utbildning under endast tre veckor och en kostad på ungefär 16000:-. Det skulle vara en grym upplevelse, men det bästa vore ju då om man hade något jobb nu under sommaren så man kan betala det kontant liksom. Hört folk som gått den och som sagt att det var det roligaste som dom varit med om under hela sitt liv, så lite lockande är det ju!
En annan fundering är att gå sjuksköterskeutbildningen i Eskilstuna, men då måste jag säkerligen plugga upp lite av mina betyg, plus läsa in en del kurser som jag inte har, såsom naturkunskap B. Dessutom så måste jag försöka skaffa mig ett betyg i matte B! Ska ta tag i det på måndag nästa vecka!
Några andra planer har jag inte. Jag vägrar plugga vidare till förskolelärare eller något liknande, visst det skulle väl funka, men det är ingenting som jag vill jobba med. Så känns jävligt ovärt!

Nu börjar jag verkligen inse att skolan snart är över, och att det är dags att ta tag i sitt liv. Nu är det allvar som gäller.
Jag håller tummarna för att lånet till frisörutbildningen går igenom på någe vis, så jag vet vad jag ska pyssla med de kommande tre åren! Något som jag velat bli länge i alla fall, något som jag tycker är roligt. Många är positiva till att jag valt att gå en privat utbildning som jag får bekosta på egen hand, men vissa ser på det som om att det är väldigt vågat och så vidare. Vilket placerar mig i en väldigt ond cirkel om jag säger så.
Hoppas det löser sig i alla fall, mitt val, mitt liv! Och jag vet att jag har en pappa som stöttar mig till hundra procent om jag väljer att gå frisörutbildningen i Stockholm. Kommer ju inte få en krona att leva på mer än min  såkallade "trainerlön", så hjälp med lånet och pendlarkort lär jag ju behöva.

NU ska jag avsluta detta inlägg och bädda ner mig i sängen. Imorgon är det en lång dag i skolan, den värsta dagen också för den delen. Slutar inte förrens kvart i fyra, fullspeckad! Ogillar onsdagar!

Godnatt! :)



/ Empan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0