Det går bra nu.

Idag var det Stockholm som stod på schemat för mig. Kände mig inte taggad alls, genomförkyld och hostig som inåt.. Sov jätte illa natten tills idag, vaknade och fick värsta hostanfallen, så fick gå upp och dricka vatten och ta en alvedon, ja! jag vägrar ta flytande hostmedicin! Men det var bara att göra sig iordning imorse, ta bilen och ge sig av. Som tur var så har pappa köpt tabletter till mig mot min hosta idag, han tyckte det lät jobbigt när jag hostade, så vi for in på apoteket i Skärholmen! Nu för tillfället så känns hostan någorlunda bättre, men då har jag precis tagit en "hosttablett och en alvedon". Rinner som tusan i näsan gör det med, jag hatar att vara förkyld! Slutpratat om min förkylning nu!
Jag kom hem till pappa vid halv tio, vid tiotiden så åkte vi mot Stockholm, vi stannade på Donkan någonstans, slängde i oss lite mat, sen vidare mot Solna. Vi hittade till frisörskolan, men eftersom det var två timmar kvar innan det var dags för mitt prov så tänkte vi att vi kunde kolla i några "affärer" runt om, men jo tjena! Det fanns fanimej inga affärer där inte, pappa och jag gick och gick, det enda vi gick förbi hela tiden var massa industrier och kontor, vi gick fan runt hela området i Solna strand, sen tröttnade jag, och vi gick till pressbyrån, köpte tidningar och satte oss i bilen. Jag började känna mig hänging så höll på att somna. Straxt innan tvåtiden så traskade vi upp mot frisörskolan, jag möttes av jättetrevliga tjejer. Fick göra mitt prov som bestod av, personliga frågor, teoretiska färgövningar, praktiska uppgifter så som klipptekninker, flättekniker och rullning av permanent! Det var jätteskojj! Och jag blev ANTAGEN till HT-2010! Det känns jättekul! :) Pratade med en tjej som gått där i två månader som hetter Hanna och också var ifrån Katrinholm, hon sa att det fungerade jättebra att pendla och att hon stortrivdes, det var så fantastiskt kul sa hon! På vägen hem så stannade pappa och jag vid Skärholmen en stund, jag köpte mig en blå/vit randig body med halvlång ärm, och en tunn stickad, kort tröja :) NÖJD!
Sedan så åkte vi hemåt Flen. I Flen så käkade vi på Mozzarella, fläsknosseiet med pommes och bearnesås, supergott! & dyrt blev det för pappsen ;) haha. Efter det så åkte jag hem. När jag kom hem blev det utgång med Kimis, och sedan duschen. Nu ska jag gå och lägga mig hade jag tänkt, så jag kanske kan jobba på att bli friskare tills helgen. Fredag imorgon ju, och jag ska inte uuut :) Är sugen på bio eller något kul, shopping på lördag kanske?! :)
Nej, sängen nu vare.
Godnatt älsklingar.



mina två inköp :)
I helgen ska jag beställa studentklänning, och studentskooor! YEY! :)
Puss&Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0